if u like this blog.just click

Saturday, March 5, 2011

..Aku Tinggalkan Cintaku Kerana Allah..(The Ending)

Saya percaya ,itulah yang terbaik buat saya dan dia.
Dengan kekuatan itulah saya terangkan kepadanya,dan alhamdulillah dia faham.
Amat faham.
Walaupun air matanya seakan air sungai yang tidak berhenti mengalir ,

tetapi dia tahu itulah yang terbaik buat kami.
Dia meminta maaf kepada ummi kerana menjalinkan hubungan yang tidak sah dengan saya,tetapi ummi memberi isyarat ,janganlah bimbang.
Andai ada jodoh kamu berdua , insya-Allah ,Dia akan temukan kamu dalam keadaan yang jauh lebih baik dari sekarang.

Hidup saya sekarang lebih tenang kerana tiada apa yang menggusarkan hati saya lagi.
Hidup saya lebih suci dan saya boleh bercakap kembali tentang agama saya dengan lebih bebas tanpa dihantui oleh perasaan berdosa.

Bagi saya dan dia,inilah saat untuk kami muhasabah kembali diri kami dan kami betulkan kembali segala kesilapan yang telah kami buat.
Inilah saat untuk kami kejar kembali cita-cita kami dan sediakan diri untuk menjadi seorang ibu dan ayah yang berakhlak mulia dan berperibadi tinggi.

Inilah masanya kami insafi kembali keterlanjuran kami dahulu dan memohon moga-moga Allah sudi memaafkan kami.
Sesungguhnya Ya Allah,aku insan yang sangat lemah.
Aku tidak mampu melawan godaan syaitan yang tidak pernah jemu,juga hambatan nafsu yang tidak pernah lesu.
Ampunkanlah aku. 

Walaubagaimanapun,perpisahan ini hanya untuk sementara.
Saya telah berjanji dengan diri saya sendiri,dialah yang akan jadi teman hidup saya nanti.
Sesungguhnya pencarian saya untuk seorang calon isteri telah berakhir.
Insan seperti dia hanya satu dalam seribu.

Mana mungkin saya melepaskan apa yang amat berharga yang pernah hadir dalam hidup saya.
Insya-Allah,sekiranya Allah s.w.t panjangkan umur,sebaik sahaja saya tamatkan pengajian saya di sini,saya akan kembali ke Malaysia dan melamarnya untuk menjadi permaisuri di hati saya.
Insya-Allah,saya akan setia menunggu saat itu,dan saya akan berusaha sedaya-upaya untuk mengekalkan kesetiaan saya.

"Sekiranya kita telah bertemu dengan seorang insan yang amat mulia sebagai teman dalam hidup kita,janganlah lepaskannya kerana kita tidak tahu bilakah pula kita akan bertemu dengan insan seumpamanya."
Siapakah lagi dalam dunia ini yang menjaga adab berjalan antara lelaki dan perempuan sebagaimana yang ditunjukkan oleh Nabi Musa a.s dan puteri Nabi Syuaib a.s beribu-ribu tahun dahulu...Hidup ini indah jika segalanya kerana Allah...

Sekian,tamatlah sudah kisah aku tinggalkan cintaku kerana Allah...
Insya-Allah..di lain masa..aku akan coretkan kisah yang bertajuk : Buih-Buih Cinta.okeyh.

10 comments:

  1. wah ! haha
    nice ending. .
    sila rajen update buih2 cinta plak ea. . haha ^^

    ReplyDelete
  2. hmm..uke2..but buih-buih cinta dalam proses.

    ReplyDelete
  3. nikmati cinta sebenar....

    ko hayati kisah cinta Ali n Fatimah r.anhuma...
    gempak!!!

    ReplyDelete
  4. ahakkk... xsgke pdi gk ko tleh... tleh sniri k?
    huhu.. ak skew cte nhh

    ReplyDelete
  5. cter ni ade kne mgne sal ko ke or org t'dkt ?

    ReplyDelete
  6. salam ziarah..nice entry... SubhanAllah..

    "writing make the writer more matured!!"

    ReplyDelete

komen ea

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...